Aaro Hellaakosken kaunis runo Kesäyö askarruttaa, kun tekstistä löytyy kaksi eri versiota: - kaikki/kaikkien kukkien kansa - minunkin sisällä/sisälläni soi…

Kysytty

Aaro Hellaakosken kaunis runo Kesäyö askarruttaa, kun tekstistä löytyy kaksi eri versiota:
- kaikki/kaikkien kukkien kansa
- minunkin sisällä/sisälläni soi
Kiinnostaisi mikä on runon alkuperäinen muoto?

Vastaus

Vastattu

Runo Kesäyö on Aaro Hellaakosken kokoelmasta Huojuvat keulat vuodelta 1946. Kysymäsi kohdat kuuluvat näin:

- kaikki kukkien kansa

- minunkin sisällä soi