Äänikirjojen kuunteluohjelma? Itsellä on useampi äänikirjojen kuunteluohjelma, esim Adlibriksen ja kirjastojen ohjelmat. Näiden ongelma on, että ne on sidottu…

Kysytty

Äänikirjojen kuunteluohjelma?
Itsellä on useampi äänikirjojen kuunteluohjelma, esim Adlibriksen ja kirjastojen ohjelmat.
Näiden ongelma on, että ne on sidottu ostopaikkaan (esim kirjastoon), jolloin niillä ei voi kuunnella muualta hankittuja äänikirjoja.
Toki mp3 ohjelmilla voi kuunnella äänikirjoja, mutta niillä ei voi palata automaattisesti edelliseen kuuntelu kohtaan. Myöskään ne eivät ymmärrä hypätä kirjan seuraavaan osaan jne.
Olen yrittänyt turhaan etsiä äänikirjojen kuunteluohjelmaa, joka ei olisi sidottu ostopaikkaan, vaan jolla voidaan kuunnella irto äänikirjoja.
Löytyykö tietoa hakemastani ohjelmasta?

Vastaus

Vastattu

Kaupallisten palvelujen (esim. Bookbeat, Storytel ym.) äänikirjoja voi kuunnella vain heidän omilla sovelluksillaan.

Adobe Digital Editions (ADE) voi olla osittain sellainen palvelu, jolla voi kuunnella eri palveluntarjoajilta hankittuja kirjoja, mutta siihenkään ei välttämättä saa ladattua ihan kaikkea sisältöä. ADEa voi käyttää tietokoneella, tableteilla tai mobiililaitteilla. Ohjelman asentaminen ja käyttö on ilmaista.