Otsikko
951-92-0715-8 Ei oikeutta maassa saa. Saarelaisten sukukirja. Pyydän että vastaisitte että onko kirjassa Påhl Oinosen aviopuolison Dorotea Saarelaisen (n…

Kysytty

951-92-0715-8 Ei oikeutta maassa saa. Saarelaisten sukukirja. Pyydän että vastaisitte että onko kirjassa Påhl Oinosen aviopuolison Dorotea Saarelaisen (n. 1682-16.1.1737) vanhemmat, ja ketkä he kirjan mukaan ovat. Ja ovatko he Pielisjärveltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saarelaisten sukukirjassa on sivulla 260 taulu, jossa ovat Dorothea Saarelaisen(Sarelain)vanhemmat. Siellä on tällaiset merkinnät isästä:

Clementz (Klemetti) Lementinp. Sarelain, s. Oulu/Oulun pitäjä/Pielisjärvi, k. 17.7.1693 Pielisjärvi(kuolinvuosi on ilmeisesti merkitty tähän väärin, pitäisi olla 1696?), Isäntänä Kontiovaara 2:ssa (erotettu 1:stä)vuodet 1679-1696.

Puoliso: Helga Safwolain, k. 16.3.17-- rk. 1723-45

Klemetistä on kerrottu muualla kirjan tekstissä ja siellä hänen kuolinvuotensa on 1696.