90-luvun alkupuolella laulettiin koulussa laulua josta kaipaisin lisätietoja. Muistan katkelmat "simpukan kuoren rannalta kun löysin" ja "muistan kun ensin…

Kysytty

90-luvun alkupuolella laulettiin koulussa laulua josta kaipaisin lisätietoja. Muistan katkelmat "simpukan kuoren rannalta kun löysin" ja "muistan kun ensin pelkäsin mä vettä, nyt uin ja osaan sukeltaa."

Vastaus

Vastattu

Laulu on nimeltään "Kesämuistoja". Se alkaa: "Simpukan kuoren rannalta kun löysin". Kolmannessa säkeistössä lauletaan: "Muistan, kun ensin pelkäsin mä vettä, nyt uin ja osaan sukeltaa." Laulun on säveltänyt Heikki Laurila ja sanoittanut Ritva Laurila. Laulu sisältyy esimerkiksi nuottiin "Tie musiikkiin [1976] : Oppilaan kirja / Musica II" (Fazer, 1976) ja nuottiin "Koulun musiikki 3-4" ([toim.] Terhi Heino, Tuula Johansson, Jari Sikander; Otava, 1986, 2. painos 1988).