90-luvulla kuuntelin C-kasettia, missä kappaleen nimi oli "Merirosvot", "Merirosvolaulu" tms. Sanat menivät kutakuinkin; "merirosvoja meitä on seitsemän, ei…

Kysytty

90-luvulla kuuntelin C-kasettia, missä kappaleen nimi oli "Merirosvot", "Merirosvolaulu" tms. Sanat menivät kutakuinkin; "merirosvoja meitä on seitsemän, ei meille mitään voi..."
Onko tietoa millä kasetilla ko. kappale on, esittäjä jne? Pitkään olen koittanut etsiä, mutta ei tule enää vastaan.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Löysin lasten kasettikirjoihin liittyvän kysymyksen, jota on aiemmin kysytty Kysy kirjastonhoitajalta -tietopalvelussa. Tuohon kysymykseen on lukijamme kommentoinut seuraavaa; "...Laulut on tarinassa jossa päähenkilö on sarvipää samppa. C-kasetilla penskana ne kuuntelin monneen kertaan, tarinassa on myös joku merirosvolaulu, merirosvoja meitä on seitsemän me ilkeitä ollaan niin.... Ja rosvojen vangiksi joutui, liipukka onneton, kostui silmänsä kyyneliin kotiin tahtoi vaan vankina oltava on."

Olisiko kyseessä juurikin tämä "Samppa sarvipää ja merirosvot" -kasetti? Tällainen kasetti löytyy Teuvan kirjastosta. Tämän kasetin julkaisija on levy-yhtiö JP-musiikki ja julkaisuvuosi on 1986. Tämän kappaleen esittää Sakari Wirta, oikealta nimeltään Henry Haapalainen.

Tässä linkki tuohon kommenttiin: https://www.kirjastot.fi/kysy/lapsena-kuuntelin-paljon-kasettikirjoja-ja

Tuossa samassa kommenttiketjussa toinen asiakas mainitsee muistavansa Tao Tao -kasetin. "Tao Tao ja muut TV-tutut -kasetilta" (julkaistu 1986) löytyy Boris Bestin laulu "Merirosvot". Valitettavasti juuri tätä kasettia ei löydy Eepos-kirjastoista. Sama laulu löytyy CD-levyiltä "Hui kauhistus! : jänniä lauluja lapsille" (löytyy Alajärven ja Karijoen kirjastoista) ja "Laiva on lastattu" (löytyy Perhon kirjastosta).

Tässä linkit noihin CD-levyihin: https://www.finna.fi/Record/eepos.1808749 ja https://www.finna.fi/Record/eepos.1757865

Toivottavasti näistä olisi sinulle apua!