9-vuotiaani on löytänyt Netflixistä sarja Kuka oli...?, jossa kerrotaan historian merkkihenkilöistä. Nyt hän kyselee minulta Ranskan vallankumouksesta, Marie…

Kysytty

Hei! 9-vuotiaani on löytänyt Netflixistä sarja Kuka oli...?, jossa kerrotaan historian merkkihenkilöistä. Nyt hän kyselee minulta Ranskan vallankumouksesta, Marie Curiestä ja Yhdysvaltojen presidenteistä. Myös kesäloman kohokohta oli Tukholman Wasa-laiva. Mitä lukisimme? Joko yhdessä tai poikani itse. Itsekseen hän tutkii Guinnesin ennätystenkirjoja, mutta minä en jaksa lukea iltasaduksi pelkkiä numeroita, enkä myöskään varsinaista tietokirjaa. Etsin siis jotakin kevyempää, mutta kuitenkin faktaperusteista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, kannattaa vierailla lähikirjastossanne tutkimassa lasten tietokirjallisuutta ja kysyä juuri lasta silloin kiinnostavasta aiheesta. Jos helmet.fi:stä löytyy kiinnostava kirja, voi sen toki kotonakin varata tulevaksi omaan lähikirjastoon. Esimerkiksi hakusanalla "maailmanhistoria" ja rajaamalla aineston lastenaineistoon saa tulokseksi muun muassa seuraavia "iltasatukirjoja". Myös esimerkiksi Tatu ja Patu -kirjasarjassa tai vaikkapa Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjoissa on paljon yleistietoa eri aiheista seikkailun ohessa. Mukavia hetkiä tiedonjanon täyttämisessä!

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2017212__Smaailmanhistori…

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1950177__Smaailmanhistori…

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1264773__Smaailmanhistori…