80-luvun lopussa tai 90-luvun alussa luin satukirja kokoelmaa, jossa mm. tarina pienestä punaisesta hyvin likaisesta autosta. Löytyisiköhän tälle nimeä?

Kysytty

80-luvun lopussa tai 90-luvun alussa luin satukirja kokoelmaa, jossa mm. tarina pienestä punaisesta hyvin likaisesta autosta. Löytyisiköhän tälle nimeä?

Vastaus

Vastattu

Tätä satukokoelmaa emme löytäneet. Pienistä punaisista autoista on kuvakirjoja

Pieni punainen auto / kirjoittanut ja kuvittanut Tapani Karinen. Perhemediat 2004,

Joonan punainen auto / [teksti ja kuvitus:] Doris Rübel ; [suomentanut Suvi Clarke]. Vaukirja2015

ja Kirjasammon kirjojen joukosta löytyvät seuraavat satukirjat autoista, https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/autot%20sadut,

mutta nämä eivät vaikuta kuitenkaan olevan ehkä sopivia. Tunnistaisiko joku lukijoistamme kokoelman?