80 luvun lopulla luin runon joka on jäänyt osittain muistin syövereihin. Alkoi muistaakseni: ”Olet valona aina siellä, missä sinut nähdä saan. Olet tukena sina…

Kysytty

80-luvun lopulla luin runon joka on jäänyt osittain muistin syövereihin. Alkoi muistaakseni: ”Olet valona aina siellä, missä sinut nähdä saan. Olet tukena sina tiellä.. ” kenen runo ja mistä löytäisin sen?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla jokin muistovärssy, joka on jäänyt vahvasti mieleesi? Kyselin runosta Suomen kirjastojen yhteiseltä tietolistalta, mutta kukaan ei muistanut runoa ja sen tekijää.

Runon kaltaista kuvastoa on muuten käytetty Kaija Koon kappaleessa "Minun tuulessa soi", mutta se on julkaistu vasta vuonna 1998:
https://genius.com/Kaija-koo-minun-tuulessa-soi-lyrics