80 luvun lopulla 90 luvun alussa lainasin kirjastosta (Kauhavalta) "Parapsykologia" osastolta paksun VALITUT PALAT (kustantaja?) kirjan. Se oli paksu, noin A4…

Kysytty

80 luvun lopulla 90 luvun alussa lainasin kirjastosta (Kauhavalta) "Parapsykologia" osastolta paksun VALITUT PALAT (kustantaja?) kirjan. Se oli paksu, noin A4 kokoinen ja sivuja oli paljon. Siinä oli eri aihealueita joista yksi oli paranormaalit ilmiöt tms.

Kirjassa mm kerrottiin Belmezin kasvoista ja Englantilaisesta kummituslinnasta.

Mikä kirja voisi olla kyseessä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valituilta paloilta ilmestyi 80-luvulla parikin paksua selittämättömille ilmiöille omistettua kirjaa (Tiedon rajamailla ja Mysteerien maailma), mutta kysymyksessä mainittuja aiheita ei käsitellä niistä kummassakaan. Sitä vastoin 70-luvun puolella julkaistussa Uskomatonta mutta totta -kirjassa nämä ovat mukana.

Lademannin Mystiikan maailma -sarjassa ilmestyneessä kirjassa Kummittelu on niin ikään artikkeli molemmista aiheista, sekä Maria Pereiran keittiön lattiaan Belmezin kylässä ilmestyneistä kasvoista (Kasvojen talo, luvussa Kaameat kummitukset) että Ash Manorin kummituskartanosta Sussexissa ja Ballechin Housesta Skotlannin Ylämaalla (luvussa Kummitukset ja niiden metsästäjät).