8-vuotias poikani haluaa, että luen suomeksi iltasaduksi kirjoja joissa on kuvia. Isänsä lukee ruotsiksi pitkiä romaaneja esim. Harry Potteria. Minä luen…

Kysytty

Hei. 8-vuotias poikani haluaa, että luen suomeksi iltasaduksi kirjoja joissa on kuvia. Isänsä lukee ruotsiksi pitkiä romaaneja esim. Harry Potteria. Minä luen sitten Tatua ja Patua ja ne alkavat kyllästyttää lukijaa... Monet kirjahyllyn satukirjat ovat liian lapsellisia. Molli-kirjat vielä välillä menevät ja jotkin muutkin. Eli, voisitteko suositella satukirjoja joissa on paljon kuvia joka sivulla ja myös pitkästi tekstiä. Tänään luimme Museoseikkaulu-kirjaa ja se oli esim. sellainen ja lapsen mieleen. Pate-kirjoista lapsi tykkää mutta kaipaa lisää kuvia katsottavaksi. Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Alla löydät muutaman listan, joissa on vähän erilaisia kirjoja. Listaan romaaneja, joista löytyy kuva melkein joka sivulta, sekä kaksi kirjasarjaa, joissa on enemmän kuvia kuin Pate-kirjoissa (mutta kuitenkin vähemmän kuin melkein joka sivulla). Listaan myös kuvakirjoja ja muutaman helppolukuisen kirjasarjan.

Seuraavissa romaaneissa on kuvia melkein joka sivulla:

Jørn Lier Horst "Etsiväkaksikko"-sarja

Elias Våhlund "Käsikirja supersankareille"-sarja

Paula Noronen "Yökoulu"-sarja

Roald Dahl "Kekseliäs kettu" tai "Nilviöt"

Andy Griffiths ja Teddy Denton "Puumaja"-sarja

Dav Pilkey "Kapteeni kalsari"-sarja

Martin Widmarkin "Lasse-Maijan etsivätoimisto"-sarja

Jens Lapidus "Tillililän liiga"-sarja

Näissä on vähän vähemmän kuvia:

Martin Widmark "Kauhuagentti Nelli Rapp"-sarja

Timo Parvela "Kepler62"-sarja

Kuvakirjoja

Carlos da Cruzin "Kuninkaantie"

Mauri Kunnaksen kirjat

Pekka Töpöhäntä (nämä löytyvät myös romaaneina, mutta niissä ei ole niin paljon kuvia)

Sven Nordqvistin "Viiru ja Pesonen"-kirjat

Astrid Lindgrenilläkin on monta kuvakirjaa, joissa on enemmän tekstiä

Helppolukusia (tai Minä luen itse, vaihtelee kirjastoittain):

Roope Lipasti "Lätkä-Lauri"-sarja

Nadja Fendrich et. al. "Nuoli"-sarja

Magdalena Hai "Painajaispuoti"-sarja

sekä punaiset ja keltaiset banaanit.

Näillä pärjäätte vähän aikaa. Mukavia lukuhetkiä!