8-vuotias poikamme lukisi ja kuuntelisi mielellään uutisia, mutta mielestämme aikuisten uutisissa on sen verran paljon sellaisia osuuksia, joilta haluamme…

Kysytty

Hei!

8-vuotias poikamme lukisi ja kuuntelisi mielellään uutisia, mutta mielestämme aikuisten uutisissa on sen verran paljon sellaisia osuuksia, joilta haluamme lastamme vielä säästää. Kysyisinkin, onko olemassa lapsille toimitettuja uutisia missään muodossa (lehti, tv, netti tms.). Koululainen -lehti on tilattu. Lisäksi olen leikannut lehdistä irti pojan luettavaksi sopivia uutisia. Vastauksesta kiittäen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uutisia ja lapsia on pohdiskeltu mm. alla olevilla sivuilla. Ylen Mediakompassin sivuilta löytyy myös aiheeseen liittyviä videoita:

http://mediakompassi.yle.fi/vanhemmat/aihesisallot/uutiset/lapsi-ja-uut…

http://mediakasvatuspohdiskelija.wordpress.com/2010/11/07/lapsille-omat…

Lapsille suunnattuja uutisia ei valitettavasti löytynyt.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

HS lasten uutiset on lapsille suunnattu uutislehti, ja on myös sen uutislähetys. :)