Ruotsinkielinen "pelottava" lastenohjelma 70-luvun lopussa

Kysytty

Hei! 70-luvun lopussa tuli viikonloppuisin tv:stä ruotsinkielinen "pelottava" lastenohjelma, ohjelmassa oli mies, joka kertoi jotain kauhutarinaa lapsille. En muista ohjelman nimeä, enkä näyttelijää joka ohjelmassa esiintyi. Olisi kiva tietää mikä tämän ohjelman nimi mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voiskohan kyseessä olla Vilda visarnas land eli Villit viisarit vuodelta 1979? Seitsenosaisen sarjan kehyskertomuksessa opettaja kertoi matematiikan tunnin lopuksi oppilaille tarinaa, jossa Leonard ja Viola seikkailivat salaperäisessä maassa. Maisemaa hallitsi suuri tornikello tikityksellään. Opettajaa esitti Mikael Huldén.

Villit viisarit on nähtävissä Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-50473778.

0 ääntä

Kommentit

Toinen mahdollinen sarja on Trolltagna (katso Finna: https://www.finna.fi/Record/helle.1449884). Se oli karmiva ja huikean hyvin tehty ja haluaisin todellakin nähdä sen uudelleen!

Onko tämä se, missä teurastettu vasikka palasi kostamaan nakkien muodossa?