70 luvulla oli Rovaniemellä laulaja nimeltä Patrik, teki ainakin yhden single levyn, Pantiin mies rautoihin. Oli kuulema Chrisse Johanssonin sanoitus.

Kysytty

70 luvulla oli Rovaniemellä laulaja nimeltä Patrik, teki ainakin yhden single levyn, Pantiin mies rautoihin. Oli kuulema Chrisse Johanssonin sanoitus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vosiko kyseessä olla Trampas-yhtyeen laulusolisti Eero "Patrik" Halonen? Poppia ja tanssimusiikkia soittanut Trampas perustettiin Rovaniemellä 1969 ja se toimi 1990-luvulle asti.

Suomessa julkaistujen äänitteiden luettelosta artisti Patrik löytyy vain kappaleella Surun laulu. Sen sävelsi Pentti Rasmussen ja sanoitti Risto Nykvist, Halosen bändikaverit Trampasista. Patrik osallistui tällä laululla Syksyn sävel -kilpailuun, ja kappale julkaistiin Syksyn sävel 2 -kokoelmalla (Finnlevy, 1977). Sen sijaan Mies pantiin rautoihin -nimistä laulua ei luetteloista löytynyt.

Sanomalehti Kansan Tahdon artikkeli Trampas-yhtyeestä 1974

Surun laulun tiedot Kansalliskirjaston tietokannassa ja Yleisradion Fono-tietokannassa

0 ääntä

Kommentit

Rovaniemeläinen Eero Patrik Halonen teki todella kyllä Finnlevyssä kappaleet Viis veisaankaan ja Mies lyötiin rautoihin.