70-luvulla ilmestyi ruotsalaisen kirjailija Monica Almin Ponipoppoo-kirjasarja. Kirjojen kannet olivat oransseja. Sarja kertoi hevostallista, ja kirjat olivat…

Kysytty

70-luvulla ilmestyi ruotsalaisen kirjailija Monica Almin Ponipoppoo-kirjasarja. Kirjojen kannet olivat oransseja. Sarja kertoi hevostallista, ja kirjat olivat jännittäviä.
Onko Monica Alm elossa? On vaikeaa löytää hänestä mitään infoa, varsinkin kun ei osaa yhtään ruotsia.

Vastaus

Vastattu

Monica Alm on pseudonyymi eli peitenimi, jonka takana on ruotsalainen kääntäjä, kirjailija ja toimittaja Rune Olausson. Monica Almin nimellä hän kirjoitti tyttökirjoja, kuten Ponipoppoo-sarjan. Rune Olausson kuoli 2.1.2022 Nackassa. Hän oli syntynyt vuonna 1933 Göteborgissa.

Lähde: https://sv.wikipedia.org/wiki/Rune_Olausson