20.3.2016 olen ottanut kuvan pääsiäismunien maalausrobotista, joka oli esillä jossain kirjastossa.

Kysytty

20.3.2016 olen ottanut kuvan pääsiäismunien maalausrobotista, joka oli esillä jossain kirjastossa. Luultavasti Sellossa, Iso Omenassa, Tapiolassa tai Entressessä, mutta kymppikirjastokaan ei ole aivan poissuljettu. Mahdollisesti sen oli rakentanut joku kirjaston robotiikka- ja koodausosaaja. Toivoisin tästä vähän lisätietoa: Miten toteutettu, mistä osat, mistä koodi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kuva ollut Entressen Arduino-pajasta? Ei välttämättä fyysisenä robottina, mutta varmaan luennoitsijan materiaalissa kuvana?

Valitettavasti kaikilla työtovereillani on hyvin hatarat mielikuvat vuoden 2016 Pajatoiminnasta. Sen muistamme, että Tapiolassa robotteja ei silloin rakennettu, Ompun paja aukeni vasta syksyllä 2016 eli mahdollisia kuvauspaikkoja Espoossa olisivat Entresse ja Sello.

Arduinon rakennusosilla Pääsiäismunien maalaus -robotti on mahdollista toteuttaa.

https://create.arduino.cc/projecthub/julius-kramer/robotic-easter-egg-painter-fa526e