1970 luvulla luin nuorten / lasten käännöskirjaa, jossa poika ja tyttö päätyivät soistuneen /umpeen kasvaneen järven/lammen rannalla oleville hylätyille …

Kysytty

1970 luvulla luin nuorten / lasten käännöskirjaa, jossa poika ja tyttö päätyivät soistuneen /umpeen kasvaneen järven/lammen rannalla oleville hylätyille taloille (?) ja tapasivat todella iäkkään miehen / naisen. Jollain tavalla siis ympäristöaiheinen kirja. Muistan lukeneeni tuon kirjan useaan otteeseen, koska siitä tuli hyvä fiilis. Olisiko ollut osa jotain sen aikaista nuortenkirja sarjaa ?

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä Elizabeth Enrightin Uponnut järvi? Kirjalle on myös jatko-osa on Vanha talo herää.