1960-luvulla luin kotimaista nuorten kirjaa, jossa päähenkilö oli huonoille teille joutunut Laine -niminen tyttö. Hän joutui tyttökotiin, josta karkasi ja…

Kysytty

1960-luvulla luin kotimaista nuorten kirjaa, jossa päähenkilö oli huonoille teille joutunut Laine -niminen tyttö. Hän joutui tyttökotiin, josta karkasi ja sitten jonkun pojan kanssa ajoivat varastetulla autolla kolarin ja poika kuoli. Kirja kuului Vihreä kirjasto -sarjaan. Kirja oli itselläni, mutta siinä oli ladontavirhe, sivut sekaisin ja iso osa sivuista puuttui kokonaan. Mikähän kirja oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on Kirsti Heporaudan Koulukodin tyttö. Kirja on painettu 1952 ja 1957 ja ainakin viimeksi mainittu kuuluu Vihreä kirjasto -sarjaan.