11-vuotias poikani menetti vähän aikaa sitten isänsä. Poika suree kuollutta isäänsä, ja ajattelin, että ehkä läheisensä menettäneelle lapselle on kirjoitettu…

Kysytty

Hei,

11-vuotias poikani menetti vähän aikaa sitten isänsä. Poika suree kuollutta isäänsä, ja ajattelin, että ehkä läheisensä menettäneelle lapselle on kirjoitettu jotain, joka toisi lohtua suruun tai toisi siihen uusia näkökulmia. Mitä suosittelisit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on muutamia kuolemaa ja surua käsitteleviä lasten- ja nuortenkirjoja. Kaikki kirjat ovat lainattavissa Helmet-kirjastoista: http://helmet.fi/
Toivottavasti niistä löytyy apua ja lohtua pojallesi.

- Gaarder, Jostein, Appelsiinityttö
- Levola, Kari, Dumdum
- Kai ja Pariisi / Hannu Mäkelä
- Puukenkäkesä / Outi Salo
- Suru vieraana kodissamme / Marjo ja Harri Eerikäinen
- Maleenan joulu / Marita Lindquist
- Veljeni, Leijonamieli / Astrid Lindgren