1) Onko jossain helposti saatavilla lista missä kirjastoissa Hki-Espoo-Vantaa voi kopioida maksutta? Olen ymmärtänyt, ettei Hesassa voisi, mutta Espoo+Vantaa…

Kysytty

1) Onko jossain helposti saatavilla lista missä kirjastoissa Hki-Espoo-Vantaa voi kopioida maksutta? Olen ymmärtänyt, ettei Hesassa voisi, mutta Espoo+Vantaa tarjoaa maksutonta kopiointia.
2) Jos näin on, niin miksi tämä epätasa-arvo?

Vastaus

Vastattu

Helmet-sivustolla on tiedot tulostus- ja kopiomaksuista kaupungeittain. Tässä tiedot:

- Espoossa tulostaminen asiakaskoneilta on maksutonta 20 kpl/asiakas.

- Vantaalla tulostaminen asiakaskoneilta maksutonta 20 kpl/asiakas (ei tulostuspalvelua Pähkinärinteen tai Hiekkaharjun kirjastoissa).

- Helsingissä tulosteet 0,40 € / kpl, 3D-tulosteet 0,70 € / kpl.

- Kauniaisissa tulosteet 0,40 € / kpl.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaajat_ja_maksut(37588)

Kaupungit päättävät itsenäisesti näistä maksuista, eivätkä ne siksi ole yhtenevät.