1) löytyykö teos koodin perusteella: ISBN 951-99022-44? Alussa Motto Kärsimyksen hetkellä voit paeta - välttääksesi tai pysähtyä - ymmärtääksesi sen. jne. 2)…

Kysytty

1) löytyykö teos koodin perusteella: ISBN 951-99022-44?
Alussa Motto
Kärsimyksen hetkellä
voit paeta - välttääksesi
tai pysähtyä - ymmärtääksesi sen.
jne.

2) Mistä teoksesta on afrikkalainen runo Elämässä, veljeni, elämässä ja mikä on oikea rivi- ja kappalejaotus?
Jos haluat tehdä jonkun onnelliseksi,
ole hyvä ja näytä se hänelle.
Jos haluat antaa kukkasen,
älä odota, että hän kuolee.
Lähetä se tänään rakkaudella.
Jos haluat, sanot: "Rakastan sinua"
kotiväelle tai ystävälle,
lähellä tai kaukana.
Elämässä, veljeni, elämässä.
Älä odota, kunnes ihmiset kuolevat,
rakasta heitä juuri nyt ja näytä,
että välität.
Tulet itsekin onnelliseksi
ja opit antamaan onnea muille.
Älä käy hautausmailla
peittämässä hautoja kukkasilla.
Peitä jo nyt sydämet rakkaudella.
Elämässä, veljeni, elämässä.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

1) ISBN-koodilla löytyy teos Charpentier, Pehr: Ryhmätyön perusteet. Sen alussa löytyy tuo motto. Kirja on Vanamo-kirjastoista saatavissa Janakkalasta. Löydät kirjan verkkokirjastosta.

2) runoa en onnistunut löytämään painettuna mistään teoksesta, joten säejaottelulle ei näyttäisi olevan vakiintunutta muotoa. Verkosta se sen sijaan löytyy eri yhteyksistä. Runoon viitataan afrikkalaisena runona, tekijä tuntematon (esimerkiksi täman Keski-Suomen syöpäyhdistyksen julkaisun alussa). Tai toisaalla se kulkee nimellä guatemalalainen tervehdys (ainakin Pornaisten seurakunnan sivuilla).

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos vastauksesta! Kirjaston työntekijöihin voi luottaa. Kokemukseni mukaan he aistivat myös kysyjän elämäntilanteen. Saamani vastaus säästi aikaani ja palveli pedanttia luonnettani. Auttoi jakamaan elämänkokemuksen mukanaan tuomaan tietoa. Kiitos ystävällisestä vastauksesta Annukka Ruotsalainen Hämeenlinnan kaupunginkirjasto