Tapahtuma- ja ideapankki

puoli päivää
alle 100€
Kuvaus ja tavoite

Tavoitteena on saada Pokémon Go -pelin pelaajia kirjaston PokeStopille luren eli Pokémon-houkuttimen avulla. Huom.! Kirjastossa PITÄÄ olla PokeStop, että tapahtuman voi järjestää. Lureja voi ostaa Pokémon-pelin kaupasta, ja viiden tunnin luret maksavat n. 10 euroa. Tapahtuman aikana pelaajille voi tarjota kahvia ja mehua sekä puhelimen latausmahdollisuuden (peli vie paljon virtaa). Samalla kannattaa järjestää esimerkiksi valokuvakilpailu kirjaston tiloista löytyneistä Pokémoneista. Kuvat voi merkitä kirjaston/tapahtuman omalla hashtagilla. Tapahtuma voi olla kertaluonteinen tai toistuva.

Suositeltava ajankohta
Iltapäivä- tai ilta-aikaan
Toimijat ja yhteistyötahot
Pokémon-pelaajat ja pelaajaryhmät esim. facebookissa.
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Pokémon-peli puhelimessa ja PokeStop kirjastossa. Lure-houkuttimia Pokémon-tilillä. Mehua ja kahvia pelaajille + mukit.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Ilmoitetaan tapahtumajulisteissa ym. mainoksissa, mihin kellonaikaan luret ovat päällä ja onko kilpailua luvassa + sen säännöt. Tapahtumapäivänä sitten laitetaan luret päälle (lure on aktiivinen 30 min kerrallaan) ja toivotetaan asiakkaille hyvää metsästysonnea :).

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Jopa saman päivän aikana voi järjestää lyhyet lurepartyt pienelle porukalle, mutta jos pitää lurea päällä useita tunteja, markkinointi kannattaa aloittaa hyvissä ajoin, ainakin muutamia päiviä tai viikkoja etukäteen. Kahvit ym. saa keitettyä samana päivänä.
Tiedotus
Tapahtumasta kannattaa ilmoittaa pelaajaryhmiin Facebookiin (esim. Helsingissä Pokémon Go Helsinki -ryhmään) sekä paikallislehtiin ym. Julisteet ja flyerit toimivat myös hyvin, kunhan ne annetaan aktiivisille pelaajille.
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
- latauspisteitä tarpeeksi (myös latureita)
- juotavaa pelaajille
- muista laittaa lure päälle 30 min välein