Ilmoitukset ja kampanjat

Tilaa tiedonhaun ammattilaisille suunnattu uutiskirje

Kirjastot.fi:n julkaisema uusi, kuukausittain ilmestyvä Tiedonhaun uutiskirje auttaa tiedonhaun ammattilaisia ja hyviä tiedonlähteitä kaipaavia. Tilauksen voi tehdä tästä linkistä.

Mistä on kyse?

Kirjastoissa tiedonhakutaidot ja -lähteiden arviointi ovat kuuluneet perusammattitaitoon. Kun tieto on yhä useammin vain verkossa, on tärkeää aktiivisesti seurata palvelujen ja sivustojen sisältöä. Tätä helpottamaan on käynnistetty Tiedonhaun uutiskirje, jossa tuodaan esiin vinkkejä ja uutisia tiedonlähteitä aktiivisesti etsivien palvelujen, kuten Makupalat.fi ja Kysy kirjastonhoitajalta, piiristä

Uusi uutiskirje keskittyy esittelemään laadukkaita ja ajankohtaisia lähteitä sekä niiden käyttöä tiedonhaussa.

Google ja Wikipedia näyttäytyvät kirjastojenkin arjessa nopeina keinoina etsiä vastauksia. Helppous saattaa hämärtää lähdekritiikkiä ja katveeseen jäävät usein arvokkaat tiedonlähteet, joihin haku ei helposti osu. Asiakkaita autettaessa on tärkeää, että kirjastoissa pystytään tekemään ero tutkittujen tiedonlähteiden ja satunnaisten tulkintojen välillä.

Uutiskirje on osa Kirjastot.fi:n tiedonhaun kokonaisuutta.

Organisaatio
Kirjastot.fi