Millainen organisaatiokäsitys ohjaa yleisten kirjastojen johtajia, kun he kehittävät kirjastojaan ja johtavat sen toimintaa?
Näihin kysymyksiin etsittiin vastausta tutkielmassa, jonka aineistona on 99 yleisen kirjaston johtajan ja esihenkilön vastaukset. Taustateoriana on aikuiskasvatuksen piiriin kuuluvan organisaation kehittämisen alan johtamiskehysteoria.
Myös omaa johtamistaan voi ja kannattaa kehittää pedagogisesta näkökulmasta.
Lue Katariina Laurosen pro-gradu: Viritänkö konetta, paimennanko perhettä, taistelenko viidakon valtiudesta vai ohjaanko näytelmää? Yleisten kirjastojen johtajien ja esihenkilöiden käsityksiä kirjasto-organisaatiosta ja sen kehittämisestä
Tervetuloa linjoille kuulemaan Katariinan alustus ja keskustelemaan johtamisesta, esimiestyöstä ja kirjastojen kehittämisestä pedagogisesta näkökulmasta!