Koulutus ja seminaarit

Hiljaista tietoa ja sanomaa kirjastosta: Maarit Helén

Seurattavissa verkossa

Akepiken Hiljaista tietoa ja sanomaa kirjastosta -tilaisuuksissa keskustellaan kirjastotyön ja osaamisen muuttumisesta Pirkanmaan ja Keski-Suomen erilaisten kirjastovaikuttajien työurien kautta.

Ensimmäinen vieraamme on Tampereen kaupunginkirjaston pitkäaikainen kokoelmapäällikkö Maarit Helén. Keskusteluissa käydään rennolla ja jutustelevalla otteella läpi erilaisten työntekijöiden työuran vaiheita, osaamisen kehittymistä ja muutosta sekä pohditaan kirjastojen nykykuvaa ja tulevaisuutta. Haastattelijana kehittämiskirjaston koordinaattori Jarkko Rikkilä.

Maarit Helén aloitti Tampereen kaupunginkirjastossa harjoittelijana vuonna 1979 ja työskenteli Tampereella lähikirjastoissa, käsikirjastossa, maakuntaosastolla, kirjastoautossa ja viimeisimpänä kokoelmapalveluissa koko kirjaston kokoelmista vastaavana kokoelmapäällikkönä. Maaritin osaamispakissa näkyvät esimerkiksi vahva kokoelmaperspektiivi, erilaiset tilahankkeet, monipuoliset kilpailutukset ja hankinnat sekä tekijänoikeustietämys – laajaa esihenkilö- ja johtajuusnäkemystä unohtamatta. Lisäksi Maarit toimi pitkään Akavan Erityisalojen luottamustehtävissä ja puheenjohtajana.

Aika, toteutusmuoto ja ilmoittautuminen

Hiljaista tietoa ja sanomaa kirjastosta: Maarit Helén
Ti 24.5.2022
Klo 13.00 – 14.30

Ilmoittaudu tilaisuuteen tällä linkillä 20.5. mennessä.

Tilaisuus on suunnattu Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaisille, mutta sessioon voi aivan hyvin osallistua myös alueemme ulkopuolelta. Tervetuloa!

Tuleeko tallenne?

Tilaisuus tallennetaan ja tallenne jaetaan myöhemmin akepike.fi-sivustolla.

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä