Oulun kaupunginkirjaston laitteet, tilat ja palvelut Varaamosta

Varaamo on Oulun kaupunginkirjaston uusi verkkopalvelu, jonka kautta asiakkaat voivat varata kirjaston laitteita, tiloja ja palveluita entistä sujuvammin.

Varaamosta löytyvät niin asiakaskoneet, digitointilaitteet kuin työ- ja kokoustilatkin. Varattavina tiloina on muun muassa pääkirjaston musiikkiosaston studiohuone, joka on tarkoitettu musiikin harjoitteluun ja kuunteluun sekä konsolipelaamiseen. Kirjastoista voi varata myös pelitiloja, tutkijanhuoneita sekä tapahtumatiloja pienten tapahtumien järjestämiseen.

Varaamon kautta asiakas voi varata myös itselleen tai ryhmälleen satuhetkiä, kirjavinkkauksia, tiedonhaun opastuksia ja muita palveluita, jotka mahdollisuuksien mukaan muokataan vastaamaan varaajan tarpeita.

Varaamoa on helppo käyttää sekä tietokoneella että mobiililaitteilla. Varausten tekemiseen tarvitaan kirjastokortin numero ja siihen liitetty salanumero. Salanumeron saa kirjaston asiakaspalvelusta.

Varaamo avataan torstaina 6.4.2017. Palvelu löytyy osoitteesta varaamo.ouka.fi

Varaamo-palvelu on alun perin kehitetty Helsingissä 6Aika-hankkeen puitteissa, ja se on toteutettu avoimella lähdekoodilla. Oululainen Visualligent Oy on kehittänyt palvelua edelleen vastaamaan paremmin Oulun kaupunginkirjaston asiakkaiden tarpeita.

Lisätietoja:

Maija Saraste, kirjastotoimen apulaisjohtaja, Oulun kaupunginkirjasto p. 044 7037316, maija.saraste@ouka.fi

Mikko Ypyä, toimitusjohtaja, Visualligent Oy, p. 050 480 3738, mikko@visualligent.com