Keravan kirjasto julkisti sähköisen kirjastokortin

Keravan kirjasto on ottanut käyttöön QR-koodiin perustuvan sähköisen kirjastokortin. Omassa mobiililaitteessa mukana kulkevaa korttia voivat käyttää kaikki Kirkes-kirjastojen asiakkaat Keravan kirjaston kaikilla palvelupisteillä ja automaateilla.

Sähköistä korttia on kehittänyt Axiell Finland Oy pilottihankkeena yhdessä Keravan kirjaston kanssa, ja se on tiettävästi ensimmäinen QR-koodiin perustuva mobiilikirjastokortti Suomessa. Mobiilikortti tulee samanaikaisesti kymmenientuhansien Kirkes-kortin haltijoiden ulottuville, ja se toimii tavallisen muovisen kirjastokortin rinnalla. Kaikille asiakkaille tehdään edelleen myös perinteinen kirjastokortti. Keravan kirjasto ja Axiell jatkavat yhteistyötä mobiilipalvelujen kehittämisessä.

Sähköisen kirjastokortin julkistamisen yhteydessä on avattu myös Keravan kirjaston täysin uusittu verkkokirjasto. Keravan verkkokirjastossa asiakkaalla on edelleen selailtavissaan kaikkien Kirkes-kirjastojen aineistot. Lainojen uusimisen ja aineiston varaamisen ohella asiakas voi myös maksaa Keravan kirjaston maksuja verkossa. Perheiden kirjastoasiointia helpottavana uutena ominaisuutena on lapsen lainaustietojen hallinta huoltajan kortin kautta.

Verkkokirjastoon kirjaudutaan Kirkes-kirjastokortilla ja siihen liittyvällä tunnusluvulla.

Sivujen osoite: kerava.verkkokirjasto.fi

Lisätietoja: kirjasto- ja kulttuuripalvelujen johtaja Jari Paavonheimo, jari.paavonheimo@kerava.fi, 040 318 2095