Diplomilukija innostaa nuoria lukemaan!

Oulun kaupunginkirjasto on julkaissut yläkoulun kirjallisuusdiplomin suorittamisen tueksi Diplomilukija-sovelluksen.

Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi AppStoresta sekä Play-kaupasta. Sovellus sisältää yläkoulun kirjallisuusdiplomin kirjalistat sekä tehtävät.

Avoimen lähdekoodin sovellus on kehitetty opiskelijatyönä Oulun yliopistolla tietojenkäsittelytieteiden ohjelmassa. Työryhmässä olivat opiskelijat Ossi Laukkanen, Miikka Alaperä, Miia-Maria Mikkola sekä Pekka Erkkilä.

Oulun kaupungin kirjallisuusdiplomi on Oulun koulujen ja kirjastojen yhteinen toimintamuoto, jolla innostetaan lapsia ja nuoria tarinoiden pariin ja kehittämään lukutaitoaan.

Lisätietoa kirjallisuusdiplomista löytyy osoitteesta www.kirjastoreitti.fi.

Lisätietoja: informaatikko Elina Kauppila, elina.kauppila@ouka.fi, p. 050 361 8285