Katri Vänttistä esitetään Helsingin kirjastopalveluiden johtajaksi

Katri Vänttinen

Helsingin kaupungin uudeksi kirjastopalvelujen johtajaksi esitetään FM Katri Vänttistä, joka on 2007 alkaen työskennellyt YLEn Arkiston päällikkönä. Tehtävän keskeinen sisältö on ollut YLEn arkistomateriaalin digitointi ja avaaminen laajaan käyttöön. Aiempaa kokemusta Katri Vänttisellä mm. ammattikorkeakoulukirjastojen järjestelmähankkeen vetäjänä ja kehittämispäällikkönä.

Esityksen perusteluissa todetaan, että Vänttinen tuo kirjastolle ja koko Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalle digiymmärrystä ja mm. tekijänoikeusosaamista. Kaupunginkirjasto on pitkään benchmarkannut YLEä verkkotoimijana.

Vänttinen aloittaa 1.8.2017. Nykyinen kirjastotoimen johtaja Tuula Haavisto hoitaa virkaa siihen asti kulttuurijohtajan viran ohella.

Helsingin kaupungin johtamisen jaoston esitys