Viittomakieliselle kirjastolle Jodi Awards -palkinto

Englantilainen Jodi Mattes Trust on myöntänyt Kuurojen Liiton Viittomakieliselle kirjastolle vuoden 2015 Jodi Awards -palkinnon.

Palkinto luovutettiin 20.5. tilaisuudessa Lontoossa, ja sen luovutti paronitar Campbell. Kuurojen Liiton puolesta palkinnon otti vastaan kirjaston tuottaja Riitta Vivolin-Karén.

Palkinnon perusteluissa kiinnitettiin erityistä huomiota siihen, että Viittomakielisen kirjaston toteuttajana on kuurojen oma järjestö. Kirjastoa kiitettiin laajasta aineistosta, ja hienona pidettiin kirjaston opetus- ja kulttuuriministeriöltä saamaa tukea.

Kansainvälinen Jodi Awards -palkinto myönnetään vuosittain parhaille vammaiset huomioiville esteettömyyttä ja palveluiden saavutettavuutta edistäville teknologisille ratkaisuille museoissa, kirjastoissa ja muissa vastaavissa palveluissa. Jodi Mattes Trustin tavoitteena on edistää digitaalisen saavutettavuuden kulttuuria.

Jodi Awards
Viittomakielinen kirjasto