Pudasjärven, Kurikan ja Paimion kirjastoille Kirjastot kuntoon-stipendi

Kirjastot kuntoon – pienten kirjastojen työpajapäivät -hanke on päättynyt. Työpajapäiville osallistui 20 kirjastoa ympäri Suomen. Hankkeen tavoitteena oli etsiä ja jakaa käytännön ideoita ja työkaluja kirjastojen arkisen kehittämisen tueksi. Työpajapäivät koostuivat kahdesta tapaamisesta ja kotitehtävästä. Tapaamiset järjestettiin Helsingissä joulukuussa 2014 ja Seinäjoella Kirjastopäivien yhteydessä kesäkuussa 2015. Käytettyihin menetelmiin, kuultuihin luentoihin ja kirjastojen muutosprojekteihin voi tutustua Kirjastot kuntoon -blogissa: https://kirjastotkuntoon.wordpress.com/. Kirjastopäivien yhteydessä järjestetyssä tapaamisessa osallistujat valitsivat kolme parasta muutoskohdetta, jotka palkittiin Kirjastot kuntoon -stipendillä. Kärkikolmikkoon äänestettiin Pudasjärven, Kurikan ja Paimion kirjastojen toteuttamat projektit. Kirjastot kuntoon -hanke toteutettiin AVI -hankerahoituksella.

Lisätietoja: Nadia Lund-Iivonen, vuorovaikutussuunnittelija, Helsingin kaupunginkirjasto nadia.lund-iivonen@hel.fi, p. 040 7792296