Median tulevaisuutta videolla

Vaski-kirjastot ja Kirjastot.fi järjestivät Turun kirjamessujen yhteydessä seminaarin, jossa kuultiin asiaa tulevaisuuden tutkimuksesta ja median kehityksestä. Kuulijoina oli pääasiassa kirjastoväkeä, joka ajatuksissaan peilasi median myrskyä kirjastoissa meneillään olevaan muutokseen.

Kirjastokaista.fi tallensi alustukset ja ne ovat nyt katsottavissa alla olevissa linkeissä.

Professori Sirkka Heinonen, Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskus: Miten maailma ja media muuttuvat – menemmekö kohti digitaalista merkitysyhteiskuntaa?
Päätoimittaja Janne Kaijärvi, Turkulainen: Milloin ilmestyy viimeinen painettu sanomalehti Suomessa?
Internet-palvelupäällikkö Kari Haakana, Yle: Median muutos, esimerkkinä Yle Areena