Tapahtuma- ja ideapankki

puoli päivää
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Tehdään musiikkia tablet-tietokoneella yksin tai ryhmässä. Sopii niin nuorille kuin vanhemmillekkin. Tavoitteena madaltaa kynnystä musiikin tekemiseen. Ohessa voi käsitellä mediakasvatuksellisia teemoja.

Suositeltava ajankohta
Ei tiettyä ajankohtaa
Toimijat ja yhteistyötahot
Kirjaston henkilökunta. Yksikin työntekijä riittää. Kirjastot joilla iPadeja, jos tarpeen.
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Tilattava iPad-setti, suositeltava ohjelma on Figure. Kuulokkeet jokaista iPadia varten, vaihtoehtoisesti miksauspöytä, kaiuttimet sekä liitäntäpiuha iPadien ja miksauspöydän välille. (Piuha miniplug 3,5mm + XLR stereo)
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Lasten/nuorten tapahtuman dokumentointia varten kuvausluvat. Ei muita lupia.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Esitellään iPad ja Figure-ohjelma. Ohjaaja näyttää esimerkin, jonka jälkeen osallistujat saavat kokeilla yksin tai ryhmässä musiikin tekoa. Tuotokset voidaan exportata iTunesiin tai suoraan Soundcloudiin, jos työt halutaan esille (vaatii etukäteen rekisteröidyn ilmaisen Soundcloud-tilin).

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Markkinointi riittävän ajoissa. iPad-setin varaus, jos käytössä. Huolellinen tutustuminen Figureen ennen tapahtumaa.
Tapahtumapäivänä varmuuden vuoksi tunti valmisteluun.
Tiedotus
Markkinointi käyntiin riittävän ajoissa, esim. kaksi viikkoa etukäteen. Kohderyhmän mukaisesti julisteet, flyerit, Facebook, Helmet ja muut kirjaston tiedotuskanavat.
Muuta huomioitavaa
Iloinen mieli!
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Pädien, ohjelman ja äänentoiston toimivuus on testattava ennen osallistujien saapumista! Soundcloud-tili pitää olla valmiiksi asetettuna Figuren export-asetuksissa, mikäli tuotokset halutaan tätä kautta julkaista.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Myllypuron mediakirjasto